Opublikowano

Kurs WordPress – warsztaty „z laika ekspertem”

kurs wordpress

3 formy nauki budowy stron www

Możesz wybrać 3 warianty nauki:

  1. Warsztaty Indywidualne -  zajęcia trwające 25 godzin realizowane od poniedziałku do czwartku,
  2. Udział w warsztatach grupowych (24 godziny, realizowane w dwa weekendy tj.: w piątki od 17 do 22 i w soboty od 9 do 17),
  3. Skorzystanie z kursu online

Indywidualny tok szkolenia (3-4 dni zajęć)

Zajęcia te bardzo często prowadzimy na indywidualne zamówienie, więc jego zakres może być wzbogacony o dodatkowe tematy na przykład pozycjonowanie SEO, podstawy HTML i tym podobne. W związku z tym czas trwania zajęć również może ulec zmianie. Szczegóły takiego szkolenia najlepiej ustalić z nami. Ze względu na warsztatowy charakter ilość uczestników jest ograniczona.

Możliwość dofinansowania

Aby dowiedzieć się o możliwość sfinansowania warsztatów zadzwoń 533 958 865

Spis treści:

Opinia uczestniczki warsztatów

Wordperssem zainteresowałam się przed rokiem, tworząc samodzielnie fotobloga ptakiniebieskie.pl. Zajęło mi to wiele tygodni. Wspierałam się wiedzą dostępną w sieci, ale to pochłaniało bardzo dużo czasu. W końcu trafiłam do firmy Symen na kompleksowe szkolenie. Okazało się, że w każdym niemal obszarze było wiele do dopracowania, począwszy od spraw związanych z instalacją programu, projektowaniem strony, po ciekawe funkcjonalności programu oraz zagadnienia SEO. W trakcie szkolenia przyswoiłam wiele zagadnień i pojęć, które dotąd stanowiły dla mnie obszary nie do przebycia i powodowały frustrację i generowanie błędów. Zaczęłam odkrywać prawdziwą moc wtyczek i widgetów, o jakich nie miałam pojęcia! W ciągu kilku dni uzyskałam wskazówki i wiedzę znacznie większą, niż ta przyswojona samodzielnie przez cały rok - o ogromnych możliwościach, jakie daje ten program. Teraz zaczynam z niego korzystać na zupełnie innym poziomie. Przede mną wiele ciekawych stron do stworzenia. I każda będzie inna! Na początek zapraszam na ptakiniebieskie.pl, mojego fotobloga, który stopniowo będzie udoskonalany i przebudowywany zgodnie z zasadami sztuki webmasterskiej. 🙂 Zoja Żak

 

Firmowa strona internetowa na WordPress - tanie, proste i efektywne rozwiązanie

Uwaga: w ramach zajęć będziesz budować prawdziwą stronę internetową!

Kurs WordPress - Warsztaty budowa firmowej strony internetowej na wordpressstrony
Kurs WordPress: Grupa uczestników warsztatów ściśle limitowana. Te zajęcia możesz zamówić indywidualnie - przyjedziemy!


Dofinansowanie

Wersja stacjonarna może być sfinansowana w 100% przez Urząd Pracy

Możliwość zarabiania po ukończeniu kursu

A jeśli polubisz WordPress, to zdobędziesz umiejętności, które umożliwią ci zarabianie poprzez tworzenie witryn na zamówienie.

Dlaczego warto znać WordPress

Odpowiedź jest prosta. To już dawno nie jest wyłącznie blog. Za pomocą WordPressa można samodzielnie stworzyć zwykłą witrynę, sklep internetowy zintegrowany z systemem rozliczania płatności i wystawiania faktur, witrynę agencji nieruchomości w połączeniu z programem zarządzającym pracą agentów, stronę web biura turystycznego, system sprzedaży plików elektronicznych, punkt sprzedaży biletów na imprezy i wiele, wiele więcej… Co więcej – blogowy (dawny) rodowód WordPressa, sprawia, że łatwo jest pozycjonować (SEO) witryny stworzone za jego pomocą.

Mój kolega - właściciel wielkiej firmy informatycznej - powiedział "Dziś, trzeba być potężnie niedoinformowanym,  aby zakładając firmę zaczynać od wydatku na informatyka"  😆 W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. Dziś jest wiele narzędzi które w prosty sposób pozwalają zbudować atrakcyjną i funkcjonalna stronę firmową osobie zupełnie nie znającej się na informatyce.  Wystarczy potrafić pisać na komputerze i mieć trochę cierpliwości, a skutek - czyli strona twojej firmy - może być lepsza niż to co dostarczy ci zatrudniony za "ciężkie pieniądze" informatyk. Dlaczego tak się dzieje?

Ponieważ:

  1. Ty znasz swój biznes daleko lepiej niż jakikolwiek informatyk, więc
  2. Ty wiesz lepiej od informatyka jakie treści są najważniejsze dla twoich klientów, więc
  3. Ty wiesz lepiej od informatyka jak powinny być rozmieszczone te treści, więc
  4. Ty, korzystając z prostego w obsłudze WordPressa, samodzielnie - szybciej i taniej zbudujesz własną stronę internetową.

 

Krok po kroku

Kurs zbudowany został w ten sposób, aby – krok po kroku – przeprowadzić cię „za rękę” przez proces samodzielnego stworzenia własnej strony internetowej. To naprawdę nie jest trudne i nie jest potrzebna żadna specjalistyczna wiedza w dziedzinie programowania. Wszystko co trzeba mieć, to dostęp do Internetu i odrobinę cierpliwości. Rezultaty – przejdą twoje oczekiwania. A co najlepsze – zaoszczędzisz czas i pieniądze, ponieważ nie będziesz potrzebować żadnego informatyka. I nie przejmuj się tym, że nie znasz się na informatyce. Nie szkodzi, ponieważ: Dzięki WordPress budowanie strony internetowej,  jest tak proste jest budowanie domku z klocków Lego!

Zastosowanie WordPresa do budowy własnej strony pozwala na:

  1. Swobodne korzystanie z tysięcy gotowych i często darmowych szablonów graficznych stron
  2. Dzięki systemowi "wtyczek" swoją stronę możesz z łatwością rozbudować o potrzebne ci funkcjonalności. Co ważne - wiele bardzo dobrych wtyczek jest całkowicie darmowa.
  3. WordPress znakomicie ułatwia pozycjonowanie strony w tzw. "naturalnych" (czyli darmowych) wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu Twoja firma łatwiej i taniej będzie docierać do klientów.

W ramach trzydniowych warsztatów nauczymy cię dwóch podstawowych umiejętności:

  1. Jak zbudować funkcjonalną stronę na WordPress,
  2. Jak sprawić aby informacja o twojej firmie / towarach / usługach docierała do twoich potencjalnych klientów

 

Zapisy:

Spis treści:

Tematy omawiane na szkoleniu:

1 Jak zainstalować WordPress

Przewodnik po możliwych sposobach instalacji WP. Porady dotyczące wpływu sposobu instalacji na późniejsze możliwości witryny internetowej. Celem tej lekcji jest dostarczenie wiedzy, która pozwoli na podjęcie decyzji zgodnej w twoimi faktycznymi potrzebami oraz rozsądnym budżetem.

WordPress.com, czy WordPress.org - co lepsze?

2 Wstęp do pracy z WordPress,

czyli to, co należy zrobić niezwłocznie po instalacji. W lekcjach przedstawiamy ustawienia i wtyczki które pomogą spełnić wymagania prawne stawiane witrynom Internetowym (np. obowiązek informowania o stosowaniu cookies lub podobnych technologii umożliwiających śledzenie działań Internautów), oraz sposoby zabezpieczenia się przed atakami złośliwych robotów.

Ustawienia początkowe WP - pierwsze logowanie
Obrona przed spamem i robotami - wtyczka Captcha
Obowiązek prawny - informacja i polikach cookies

3 Wygląd strony internetowej dla jej odbiorców (front end)

Omawiamy problemy związane z wyborem motywu (szablonu) witryny Internetowej, rozplanowania położenia nagłówków, różnych menu. Radzimy też jaka powinna być kolorystyka strony Internetowej w zależności od jej przeznaczania i głównej treści.

Instalowanie motywu (template)
Układ graficzny strony - początek (strona)

4 Tworzenie wpisów i stron

Podstawowa umiejętność to dodawanie wpisów (post) i stron (page) do witryny internetowej. Ale to nie wszystko. Im więcej treści w witrynie, tym większa potrzeba jej uporządkowania. Dlatego, wyjaśniamy jak mozna korzystać z kategorii i tagów. Ponadto pokazujemy jak poprawić własne błędy i na przykład zamienić wpis na stronę, lub na temat forum dyskusyjnego lub odwrotnie.

Twój pierwszy wpis
Zamiana stron na wpisy. Porządkowanie treści - Kategorie i Tagi.

5 SEO - niech internauci znajdują twoją stronę

Prezentujemy narzędzie umożliwiające badanie twojej strony pod względem jej atrakcyjności dla wyszukiwarek internetowych (np. Google). Dzięki temu narzędziu będziesz mógł świadomie tworzyć treści, które trafia na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google. A to przecież może zapewnić sukces!

Jak wgrać kody śledzenia Google Analytics i wtyczka SEO

6 O wyglądzie strony raz jeszcze (motyw = template)

Jak sprawić, aby na różnych stronach i wpisach mogły wyświetlać się odmienne treści w menu, lub żeby w ogóle każdy wpis lub podstrona mogła mieć zupełnie inny układ. Dalsze porady dotyczące zarządzania motywem, kolorystyka i układem graficznym strony internetowej.

Menu boczne, menu nawigacyjne, pola na reklamę itp., itd.
Layout widoku kategorii, archiwów dziennych, autorskich, tagów...
Jak cię widzą, tak cię piszą... czyli szata strony (skórka, jak mówią niektórzy)

7 Kontakt z Internautami

Formularze umożliwiają kontakt z użytkownikami Internetu.. Ich rozsądne stosowanie może zwiększyć ilość zapytań od klientów. Pokazujemy jak je wdrażać i oprogramowywać np. automatyczne odpowiedzi na zapytania...

Formularze kontaktowe - Video

8 Grafika, galerie fotografii i pokazy slajdów

Internet to medium zdecydowanie obrazkowe, co oznacza, że atrakcyjna grafika przyciąga widzów. W kursie pokażemy jakie pliki wgrywać, jak wstawiać obrazki bez tła (tzn. wszelki inne figury niż "coś na tle prostokąta"), oraz jak sprawić aby grafiki wczytywały się szybko (były "lekkie") o jak zabezpieczyć się przed ładowaniem zbyt dużych plików przez innych użytkowników witryny internetowej.

Zdjęcia, rysunki, wykresy...

9 Video i audio na stronie

Prezentowane w lekcji wtyczki i inne sposoby pozwalają wstawiać audio i video w treści stron, wpisów oraz w bocznych menu.

Jak wstawiać pliki audio i video

10 Przyspieszenie działania strony

Żaden Internauta nie lubi czekać na załadowanie się widoku strony. Dlatego bardzo ważne jest aby twoja witryna internetowa ładował się szybko. W tej lekcji prezentujemy narzędzie umożliwiające obiektywny pomiar prędkości wczytywania stron internetowych, oraz sposoby i narzędzia, które mogą to ładowanie dodatkowo przyspieszyć np. poprzez dodatkową redukcję wielkości plików graficznych lub poprzez zamianę treści dynamicznych na statyczne.

No załaduj się wreszcie...

11 Forum

Fora dyskusyjne w Internecie pomagają przyciągnąć dodatkowych odbiorców (klientów) i często zwiększają atrakcyjność witryny web i jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Niestety, wymagają też zarządzania nimi. W tej lekcji pokazujemy jak je zainstalować, na jakie ustawienia zwrócić uwagę.

Jak ustawić Forum

12 Spolszczenia w WordPress

Skąd wziąć polskie wersje językowe dla motywów i wtyczek WordPress? Jak samodzielnie wykonać tłumaczenie?. Prezentujemy program do wykonywania tłumaczeń (plików .po oraz .mo), i sposób wgrywania tych plików. Pokazujemy też jak można samemu wykonać tłumaczenie, lub zmienić treść dowolnych napisów nawet wtedy, gdy dana wtyczka nie została przystosowana do zmieniania jej wersji językowych. Przy okazji dowiesz się o tym jak korzystać z transmisji FTP.

Jak zmieniać teksty komunikatów wtyczek i motywów

13 Listy użytkowników, zarządzanie użytkownikami

To co należy wiedzieć o nadawaniu uprawnień, zarządzaniu użytkownikami, wstawianiu ich zdjęć portretowych...

Zdjęcia profilowe użytkowników bloga i forum

14 Newsletter i mailing

Witryna internetowa może (a nawet powinna) samodzielnie zdobywać klientów oraz umożliwić kontakt z nimi. Temu właśnie służą newslettery i systemu e-mailingowe. Jak zainstalować wtyczkę Newslettera, lub jak zainstalować formularz Newslettera dostarczanego przez zewnętrzny system mailingowy. Jakie są ograniczenia i kiedy warto zdecydować się na korzystanie z systemu zewnętrznego.

Instalacja Newslettera - wtyczka, czy zewnętrzny serwer?
Jak zdobyć subskrybentów

15 Wtyczki społecznościowe

Media społecznościowe są jednym ze sposobów przyciągania klientów. W tej lekcji pokazujemy jak zapewnić łączność strony zbudowanej na WordPress z mediami społecznościowymi np. z Facebookiem. Dowiesz się jak zamontować "pływającą" zakładkę prezentująca fanów twojej strony facebookowej, jak dodać przyciski "Like" i "Share" (Udostępnij), oraz jak sprawić aby twoje nowe posty z witryny automatycznie pojawiały się na Facebooku.

Łączność z Facebookiem i innymi

16 Przenosiny, czyli import z innych systemów

Masz starą witrynę i chciałbyś jej treści przenieść na nową, tę tworzona za pomocą WordPressa. Jest to możliwe:

Przykład - z Joomla na WordPress

17 Użyteczne dodatki

Kilka użytecznych dodatków:

Odświeżanie wielkości miniatur i zbiorcze kasowanie spamerskich komentarzy

Dzięki warsztatom poznasz:

 1. Podstawy WordPress

  • Wybór firmy hostingowej i instalacja oprogramowania WordPress
  • Podstawowe zasady i terminy WordPress, czyli co to są wtyczki, szablony, tagi, kategorie, oraz czym różnią się strony od wpisów
  • Prezentacja/ćwiczenia z wyszukiwania i instalacji szablonów i wtyczek
  • Omówienie najbardziej przydatnych wtyczek w tym miedzy innymi: wtyczki pozycjonowania SEO, formularze, newslettery, lightboxy, galerie fotografii, pokazy slajdów
  • Ponadto zaprezentujemy / przećwiczymy wstawianie video do wpisów WordPressa, tworzenie różnych meny dla różnych podstron (zmienny wygląd strony), tworzenie stron responsywnych i przystosowanych do odbioru na urządzeniach mobilnych,

2. Informacje o głównych pojęciach i zasadach umieszczanie/tworzenia stron internetowych.

  • Pierwsze decyzje: Gdzie umieścić stronę? Serwer współdzielony, czy serwer dedykowany? Nazwa i rejestracja domeny Jak wybrać informatyka i na co zwrócić uwagę w umowie z informatykiem?
  • Systemy komunikacji mailingowej z klientami (newslettery) - własne, czy dzierżawione?
  • Słownik pojęć podstawowych, czyli "magiczne słowa, tajemnicze terminy" ich znaczenie i praktyczne zastosowanie:  host, hosting, backup, html, meta tagi, adres URL nagłówek i stopka, szablony,"Alt teksty", Mapa witryny,
  • Krótko o podstawowych narzędziach: Google Analytics, Google Adwords, Google Webmaster, Google Merchant

3. Porady

  •  konwersja- cel twojej reklamy! ścieżka konwersji wartość konwersji (opłacalność i efektywność reklamy), Współczynnik odrzuceń,
  • Pliki graficzne -  do czego służą i co dają formaty jpg, png, gifformaty, różne sposoby zmniejszania grafiki i ich wpływ na jakość działania witryny
  • Komunikacja z klientami - formularze, które nie są quizem na cierpliwość Twojego klienta

4. Reklama w Internecie

  • Podstawy organizacji kampanii reklamowej w Internecie: słowa kluczowe; zależność: słowo kluczowe - treść reklamy - treść strony do której prowadzi reklama; ograniczenie terytorialne reklamy,wybór strony docelowej reklamy
  • Gdzie można i należy się reklamować: Witryna Internetowa firmy, serwisy aukcyjne, porównywarki cenowe, portale ogłoszeniowe, linki prowadzące do i wyprowadzające ze strony Internetowej
  • Miejsce w reklamie płatnej i darmowej: Czy sam nie tworzysz własnych konkurentów?
  • Jak skutecznie zaistnieć w Internecie: Kiedy i czy warto korzystać z "gotowców" stron Internetowych, Wykorzystanie meta tagów i adresów URL
  • Kampanie płatne i pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania: Planowanie kampanii i jej budżetu, Od czego zacząć tworzenie kampanii reklamowej, za co płacisz?, budżet dzienny, maksymalna cena za "słowo kluczowe", równomierne czy przyspieszone wyświetlanie reklam, ustalanie godzin wyświetlania reklam, ograniczenia terytorium wyświetlania reklam
  • Reklamowane treści i hasła, zarządzanie kosztami i monitorowanie efektywności: treść i wygląd reklamy w Google, wybór adresu URL widniejącego w reklamie, oraz adresu do którego faktycznie odsyła reklama, dobór treści eliminującej zbędne koszty (niechciane kliknięcia), "czytelność" miejsca do którego odsyła reklama, kampanie i grupy reklamowe sposobem na reklamowanie różnych produktów, które pozycje wyświetlania wywołują wejścia na reklamę, znaczenie pozycji w reklamie, właściwe słowa kluczowe, przykład złego słowa kluczowego, śledzenie efektywności reklamy, kontrola kosztów, powody dla których nie ma konwersji (powody dla których klienci nie kupują twoich usług)
  • Monitorowanie kampanii: "zarabiające" słowa kluczowe, słowa kluczowe generujące zbędne koszty, reklama w sieci reklamowej, dobre i złe miejsca docelowe, stawki za reklamę w sieci, eliminacja miejsc "zjadających twój budżet", Stała kontrola Konkurencja nie śpi
  • Pozycjonowanie: Wykorzystanie: grafik, filmów, map witryn, tekstów autorskich blogów, w celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania