REKLAMA agencji nieruchomości

Agencje nieruchomości rezygnują z banerów reklamowych?

Czy agencje nieruchomości rezygnują z banerów i innych form promocji swojej Marki?

REKLAMA agencji nieruchomościPoruszając się po Warszawie, dość dużym mieście, codziennie przechodząc lub przejeżdżając kilkanaście a może i kilkadziesiąt ulic zauważam jedynie charakterystyczne, żółte banery agencji, która nazywa się ”SPRZEDAM”. Lektura tych banerów upewnia mnie, że jest to ogromna agencja, bowiem na każdym z nich jest umieszczony inny, unikalny numer telefonu. A gdzie są banery innych agencji? Tych sieciowych, tych franczyzowych, i tych rodzinnych? Nie ma! A przecież – kiedyś – były.

Co się stało?

Czy agencje pośrednictwa w swojej większości uznały, że koszt kilkudziesięciu złotych, które trzeba wydać na baner jest większy niż przychód z jego powieszenia? A może ta forma reklamy została porzucona, dlatego że klienci kupujący docierali bezpośrednio do sprzedających i mogli się z nimi umówić na załatwienie transakcji za plecami pośrednika? A może agencyjne banery znikają tylko w Warszawie? Niestety nie znam jednoznacznej odpowiedzi na te pytania. W każdym razie sytuacja wydaje mi się dziwna. Przecież już inżynier Mamoń w filmie „Rejs” powiedział, że najlepsze są piosenki, które znamy. Parafrazując Mamonia…

Najchętniej kupujemy od firm, które znamy

Co więcej, kandydaci do pracy też w pierwszej kolejności wybierają firmy, które znają. Dzięki temu, powszechnie znana firma może przebierać wśród kandydatów, i może sobie pozwolić na pracujących za darmo wolontariuszy. Dlatego wiele firm tak duży nacisk kładzie na promocję swojej Marki. Podkreślam – promocję Marki, a nie produktu. Otóż, robią tak, ponieważ dzięki takim działaniom „hodują” przyszłych klientów, przyciągają lepszych pracowników, uzyskują lepsze warunki handlowe u swoich kooperantów. Korzyści z posiadania znanej Marki może być więcej, zatem potrzeba jej promowania powinna być oczywista w każdym biznesie. Dlaczego więc takich działań nie prowadzą agencje nieruchomości? Przecież, dzięki charakterowi swojej pracy, polegającej na oferowaniu mieszkań domów i działek mają one ogromne możliwości umieszczenia w terenie reklamy wizualnej i mogą to zrobić niskim kosztem. Zwykłe firmy, chcące prowadzić reklamę w terenie, muszą zapłacić za miejsce do zawieszenia billboardu lub banera. Tymczasem

Pośrednik nieruchomości ma „słupy ogłoszeniowe” za darmo.

Dlaczego tak niewielu pośredników korzysta z tych możliwości? To pozostaje dla mnie zagadką. Tym bardziej, że wiem, iż np. jedna z pracujących w Warszawie sieciówek ma kilkaset umów na wyłączność. Przecież to kilkaset darmowych słupów reklamowych! Gdyby na każdym z nich wisiał baner z logiem tej firmy, byłaby ona powszechnie znana potencjalnym klientom. Tymczasem sieć jest bardzo znana, ale… wyłącznie wśród pośredników. Wprawdzie, każda popularność jest dobra, więc dobre i to, bo popularność w środowisku pozwala zdobywać nowych franczyzobiorców. Tyle, że oni przystępują do sieci licząc, że posiadanie znanej Marki ułatwi zdobywanie klientów, zwiększy zarobki, przyciągnie kandydatów do pracy itp., a otrzymują… markę, która jest słabo znana ludziom niezwiązanym zawodowo z branżą.

Wystarczy Internet?

Czy ci, którzy mówią, że wystarczy im reklama w Internecie naprawdę mają rację? Owszem znaczenie tego medium jest z każdym rokiem coraz większe, ale…

  • Wiele starszych osób, które należą do grupy podażowej nie korzysta z Internetu.
  • Budowanie świadomości marki wymaga specjalnych form reklamy w Internecie. Mogą to być na przykład reklamy display-owe we wyświetlające się na stronach internetowych bardzo często zupełnie niezwiązanych z nieruchomościami lub w mediach społecznościowych. Niestety reklamy display-owe są drogie i często klikają w nie osoby niezainteresowane, ale ciekawskie.
  • Ponadto wypromowanie Marki wymaga, aby potencjalny klient wielokrotnie zobaczył logo firmy i to najlepiej w sytuacji kojarzącej się z tym, co oferuję dana Marka. Dlatego reklama agencji nieruchomości wyświetlająca się na stronie poświęconej usługom szewskim nie zadziała najlepiej.
  • Podobnie, nie ma większego sensu promowanie marki na portalu nieruchomościowym. Po pierwsze – klient, który tam dotarł częściej szuka produktu niż Marki, więc jej promowanie na portalu to działanie spóźnione. Po drugie – na portalu agencja będzie rywalizować o tego samego klienta z innymi pośrednikami, a przecież w dobrze prowadzonej promocji marki chodzi o wyprzedzenie konkurencji, czyli o to, aby klient przyszedł do nas bezpośrednio, zanim trafi na portal ogłoszeniowy.

Zalety banerów

Billboard, lub Baner powieszony na nieruchomości przyszli klienci mogą minąć nawet kilkaset razy w ciągu roku. Dzięki temu Marka „wgryza” się w ich podświadomość. Po kilku latach, kiedy nadejdzie pora na sprzedaż mieszkania taki człowiek będzie wiedział, do kogo ma się zwrócić.

Budowanie wizerunku to inwestycja w przyszłość

Bo promocja marki, to nie jest reklama, która ma się nam zwrócić dzisiaj. To jest budowanie wizerunku, które będzie procentować przyszłości. A jeśli założyłeś firmę, która ma działać przez wiele lat, którą być może będziesz chciał kiedyś sprzedać lub przekazać – promuj markę. A to znaczy – przemyśl korzyści płynące z wieszania banerów na sprzedawanych (i sprzedanych!) nieruchomościach.

 

Similar Posts