Top Menu

Rekrutacja i wdrażanie pracowników działów handlowych

Zaloguj się na dostęp do zakupionych kursów

Dobór, wyszkolenie i system zarządzania pracą handlowców (brokerów / agentów) decyduje o finansowym sukcesie lub porażce twojej firmy.

W kursie omawiamy problemy związane z dopasowaniem profilu poszukiwanych pracowników do potrzeb firmy, sposoby planowania i przeprowadzania rekrutacji i selekcji kandydatów, wdrażanie, wspieranie, motywowanie, wynagradzanie, ocenianie efektywności pracowników, oraz systemy zatrudniania i wynagradzania. 

Szkolenie prowadzą:

Filip Szczepański – trener biznesu, konsultant i coach z 17-letnią praktyką w sprzedaży. Sam przeszedł pełną ścieżkę kariery w sprzedaży: od handlowca po dyrektora. Zarządzał zespołami handlowymi takich firm jak Radio Kolor, Życie Warszawy, Puls Biznesu czy Waseed International Poland. Doskonalił procesy sprzedaży: począwszy od rekrutacji i tworzenia struktur handlowych, tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników oraz prowadzenie szkoleń i coaching.

Tomasz Lebiedź – przedsiębiorca i wykładowca akademicki z wieloletnią praktyką w zarządzaniu firmami handlowymi w tym obrotu nieruchomościami. Trener i szkoleniowiec.

Kurs polecamy szczególnie osobom zatrudniającym Agentów Nieruchomości!

Rekrutacja pracowników - jak wybrać najodpowiedniejszego

Profil organizacji; Profil poszukiwanego pracownika; Płeć; Wiek; Wygląd; Czym kierować się określając wiek i wygląd poszukiwanego handlowca? Pożądane cechy osobowe. Miejsca w których najczęściej poszukujemy nowych pracowników: Rodzina; Znajomi; Prasa; Internet; Headhunter. Które jest najlepsze? Źle napisana treść ogłoszenia o pracę przyciągnie złych kandydatów. To jest truizm. Dlaczego więc tylu pracodawców popełnia błędy? Ograniczenia prawne; Chwalmy się tym, co i tak dajemy pracownikom; Określenie podstawowych wymagań zaoszczędzi nasz czas. Co o kandydacie do pracy mówią: Jego CV i list motywacyjny? Jak wybrać ludzi których warto zaprosić na pierwsze spotkanie? Co można wyczytać między wierszami? Pierwsza rozmowa rekrutacyjna - Pierwsze wrażenie; Weryfikacja prawdomówności w CV; Pytania o zarobki; Wygórowane oczekiwania kandydata? Dyspozycyjność; Czy kandydata stać, aby przetrwać okres próbny? Czy zniesie "ciemne strony" zawodu? Druga rozmowa kwalifikacyjna - Zniechęcanie" kandydata; Cienie i blaski; Warunki pracy i płacy. Sposoby zatrudnienia i wynagradzania; Współpraca firm, czy zatrudnienie na etat? Od gołej pensji do 100% prowizji; Sposoby rozliczania wynagrodzenia; Za co chcemy płacić, a za co nie mamy zamiaru dać nawet złamanego grosza; Błędy w ustawianiu systemu płac powodujące konflikty lub kiepską jakość pracy.

Lekcje

Wdrażanie nowych pracowników. Nadzorowanie pracy, rozwiązywanie problemów.

Określenie oczekiwań wobec pracownika; Procedury firmy; Szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne; Dwa sposoby wdrażania do pracy; Selekcja w okresie próbnym. Walka ze zniechęceniem z powodu porażek; Brak możliwości awansu pionowego; Podtrzymywanie na duchu; Kamienie milowe na drodze do sukcesu; Wskazanie ścieżki prowadzącej do końcowego sukcesu; Nadzieja - motor do pracy. Przekazywanie oczekiwań: Praca indywidualna z pracownikiem; Reagowanie na łamanie ustalonych zasad; Zebrania zespołu handlowców; Okresowe spotkania indywidualne. Co trzeba kontrolować? Czego nie warto kontrolować? Raportowanie - sensowne i bezsensowne; Pańskie oko konia tuczy; Pilnowanie biurka? Czy można przesadzić z kontrolą? Skutki kontrolowania odmienne od zamierzonych; Nagrody pieniężne? Pochwały, dyplomy, "prezenty"; Kary. Spory o pieniądze; Pracownicy konfliktowi; Ocena rozwoju; Kiedy zwalniać. Praca, czy współpraca? Okres próbny; Koszty umów o pracę; Okresy dekoniunktury; Podział prowizji; Zakaz konkurencji - cienie i blaski; Tajemnice firmowe i poufność informacji; Wynagrodzenie w szczególnych przypadkach; Prawa do wynagrodzenia po ustaniu współpracy; Wynagrodzenie kierownika biura.

Lekcje