Zatrudnianie i wdrażanie agentów nieruchomości – kurs online
Lub zaloguj się zaloguj się, aby uzyskać dostęp do kupionych kursów.
Kurs polecamy szczególnie osobom zatrudniającym Agentów Nieruchomości!
Rotacja personelu, brak aplikacji o pracę od doświadczonych i wykształconych agentów nieruchomości, duże nakłady pracy poświęcanej na nieustannym przyuczaniu nowego narybku to bolączka wielu właścicieli agencji nieruchomości. Ale z tymi problemami można sobie poradzić. W tym szkoleniu dzielimy się praktyczną wiedzą jak to zrobić.
O czym jest to szkolenie:
Dobór, wyszkolenie i system zarządzania pracą handlowców (brokerów / agentów) decyduje o finansowym sukcesie lub porażce twojej firmy.
W kursie omawiamy problemy związane z:
dopasowaniem profilu poszukiwanych pracowników do potrzeb firmy,
sposobami planowania i przeprowadzania rekrutacji i selekcji kandydatów
właściwym procesem wdrażania nowych agentów do pracy w agencji nieruchomości
sposobami wspierania i motywowowania
rozmaitymi systemami wynagradzania
obiektywną ocenianą efektywności pracownikó..
Dlaczego warto wybrać to szkolenie:
Do pracy w dziale handlowym, a szczególnie w agencji nieruchomości wymagane są odpowiednie predyspozycje.
Tylko niewielki procent ludzi ma wrodzony talent, który umożliwia odniesienie sukcesu. I podobnie mały odsetek aspirujących do pracy, da się wyszkolić tak, aby osiągnęły sukces pomimo braku tego wrodzonego talentu.
W tym szkoleniu pokazujemy:
jak sformułować ogłoszenie o pracę, aby zmaksymalizować odsetek zgłoszeń od właściwych kandydatów,
jak już na poziomie wstępnej rekrutacji rozpoznać tych, którzy mają odpowiednie predyspozycje,
jak najefektywniej wdrożyć nowego pracownika do pracy,
jak zapobiec zniechęceniu nowego pracownika, gdy na początku nie osiąga takich sukcesów jakie sobie założył,
jak wynagradzać za sukcesy i jak ganić za błędy.
Jednym słowem – to szkolenie ma sprawić, że zwiększysz skuteczność przyjmowania dobrych pracowników.
Polowanie czas zacząć ?
Jak zatrudnić dobrego agenta – pośrednika w obrocie nieruchomościami?
Dlaczego wielu właścicieli agencji nieruchomości narzeka na ciągłą rotację i niską efektywność własnych pracowników lub współpracujących agentów?
Przyczyn jest wiele. Oto najważniejsze:
Błąd (Grzech) ”pierworodny” – czyli popełniany, zanim zaczniemy rekrutację.
Czy wiesz, kogo NAPRAWDĘ szukasz?
Podstawowym błąd to brak lub stworzenie niewłaściwego wzorca osobowego poszukiwanej osoby.
Wielu przedsiębiorców uważa, że każdego można przyuczyć do każdej pracy i tym samym lekceważy konieczność sporządzenia takiego profilu osobowego. To ogromny błąd. Przecież – szukając agenta do obsługi sprzedaży mieszkań i domów – szukamy osoby, która będzie efektywnie sprzedawać nieruchomości – dla wielu – najdroższy możliwy towar. Sukces w zawodzie osiągną ci, którzy potrafią zrozumieć potrzeby faktyczne klientów bez zbędnego ich interpretowania bądź oceniania swoją miarą.
Niestety, naturalna empatia poznawcza, czyli ciekawość innych ludzi i zdolność patrzenia na świat ich oczami występuje zaledwie u ok. 5% populacji.
To znaczy, że do zawodu pośrednika w sposób naturalny nadaje się ledwie jedna na 20 osób. Pozostałe 19 łatwo rozpoznamy po tym, że przerywają innym, mówiąc „wiem, co chcesz powiedzieć”, albo wypowiadają osądy typu „fajnie, że chcesz kupić Fiata, ale kup Golfa, bo jest lepszy”, „Po co jechać na narty w Alpy, skoro Zakopane jest bliżej”.
Niepotrzebne zatrudnienie kogoś z tej dziewiętnastki miłośników interpretacji lub oceniania innych, z nadzieją na to, że szkoleniami zmienimy jego „filozofię życiową” najczęściej, zaowocuje jedynie zbędnymi kosztami, stratą potencjalnych klientów a na koniec i tak zwolnieniem pracownika.
Krótko mówiąc, przyjęcie do pracy osoby, której profil psychologiczny nie pasuje wymagań przyszłego stanowiska, to takie samo działanie jak próba przyuczenia stukilogramowego mężczyzny do skoków narciarskich. Marne szanse na dobre wyniki.
Lepiej od razu wziąć kogoś predestynowanego, aby następnie jedynie szlifować jego talent.
Warunkiem sukcesu jest połączenie talentu i ciężkiej pracy. Sama ciężka praca zazwyczaj wystarcza na jazdę na końcu peletonu, ale na zwycięstwo – nigdy.
Ale – sam wybór „profilu psychologicznego” to mało.
Musisz również określić, kto będzie lepszym agentem w Twojej nieruchomości – kobieta, czy mężczyzna, osoba młoda, starsza czy w średnim wieku itp. I tu nie ma jednej poprawnej odpowiedzi, ponieważ wybór powinien być dopasowany do profili klientów z segmentu rynku, na którym będzie pracował przyszły agent. Powszechnie wiadomo, że najchętniej kupujemy od tych, których lubimy, a przecież lubimy tych, którzy są do nas podobni ?
Jeśli uważasz, że tak szczegółowe rozważania profilu szukanej osoby są zbędne, to możesz tracić sporą część potencjalnego obrotu twojej firmy.
Słuchaj, słuchaj i… jeszcze raz słuchaj.
Czy znasz sytuacje, w których w czasie rozmowy rekrutacyjnej, przez większość czasu mówi rekrutujący? To jest właśnie głuszec. I to w dodatku zadowolony z kandydatów do pracy. Przecież tak miło się z nimi rozmawiało. No bo miłą jest rozmowa z kimś inteligentnym, czyli z samym sobą. Jednak jeśli naprawdę chcesz poznać kandydata, to pozwól mu mówić. W trakcie wywiadu stosuj głównie pytania otwarte prowokujące do dłuższych wypowiedzi, a pytania zamknięte ogranicz do niezbędnego minimum.
I nie zapomnij zadać pytania, o to, dlaczego ktoś chce pracować jako agent nieruchomości.
Odpowiedź na to proste pytanie może wyeliminować ludzi, których wyobrażenia o pracy pośrednika całkowicie mijają się z prawdą.
Po zatrudnieniu następuje wdrażanie do pracy:
Błąd „egzekutora procedur” – czyli jak zabić inicjatywę handlowca – agenta pośrednictwa obrotu nieruchomościami.
Zdarzają się szefowie rozliczający swoich pracowników z dyscypliny prowadzenia wpisów w programie komputerowym, przesyłana raportów i rozmaitych zestawień. Owszem, to ważne, ale czy są to sprawy najważniejsze w pracy sprzedawcy?
W wypełnianiu tabelek i pracy z komputerem doskonały będzie introwertyk i miłośnik zbierania danych, czyli np. informatyk. Ale, czy Ty chcesz zatrudnić informatyka, czy handlowca?
Błąd „rzucenia na głęboką wodę” – czyli „masz tu klientów i staraj się”.
Niektórzy uważają, że rzucenie pracownika od razu w wir pracy kształtuje jego charakter i pozwala wybrać najlepszych. Bardzo, bardzo rzadko to się sprawdza. Dużo słuszniejsza jest taktyka „kamieni milowych”…
Błędów sposobu rekrutacji i wdrażania do pracy jest jeszcze więcej. Co więcej, mogą się na nie nakładać niewłaściwie ustawione systemy płacenia, nagradzania i karania pracowników. To wszystko powoduje tak dużą rotację w agencjach nieruchomości.
Ciągłe zatrudnianie, szkolenie i zwalnianie ludzi generuje stratę czasu i pieniędzy.
Aby uniknąć strat, zacznij od odpowiedzi na pytanie: „Kogo NAPRAWDĘ chcę zatrudnić?” ?
Szkolenie prowadzą:
Filip Szczepański – trener biznesu, konsultant i coach z 17-letnią praktyką w sprzedaży. Sam przeszedł pełną ścieżkę kariery w sprzedaży: od handlowca po dyrektora. Zarządzał zespołami handlowymi takich firm jak Radio Kolor, Życie Warszawy, Puls Biznesu czy Waseed International Poland. Doskonalił procesy sprzedaży: począwszy od rekrutacji i tworzenia struktur handlowych, tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników oraz prowadzenie szkoleń i coaching.
Tomasz Lebiedź – przedsiębiorca i wykładowca akademicki z wieloletnią praktyką w zarządzaniu firmami handlowymi w tym obrotu nieruchomościami. Trener i szkoleniowiec.
Moduły
Rekrutacja pracowników - jak wybrać najodpowiedniejszego
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Jeśli się na to nie zgadzasz zmień ustawienia przeglądarki lub nie korzystaj z tej platfromy. Pamietaj jednak, że bez włączenia obsługi cookies nie można korzystać z wszystkich funkcji np. nie można korzystać z kursów online. AkceptujęCzytaj więcej >>>Nie zgadzam się
Polityka Prywatności & Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.